Yükleniyor

Sosyal medya kavramı üzerine çokça şey söylendi. Bir süredir hayatımızın içinde önemli bir teşkil etse de her geçen gün yeni bir dünyasının kapısını aralıyor gibi… Sosyal medyanın önemli bir boyutu da reklam ve pazarlama sektöründe yarattığı değişimler…  Tüketici davranışlarını nasıl şekillendirdiği ve şirketlerin dijital medya kanallarından oluşan sosyal medyayı nasıl kullandıkları gibi konular belli aralıklarla gündem olmaya devam ediyor.

Bu yazıda sosyal medya pazarlaması ile ilgili bilinmesi gereken önemli noktalardan bahsedeceğiz. Nasıl kullanılması gerektiği ve faydalarına geçmeden önce sosyal medya pazarlaması kavramını tanımlayarak söze başlayalım.

Sosyal medya pazarlaması nedir?

Bu soruya en çok kabul gören şu cevabı verebiliriz:

Sosyal medya pazarlaması, bir şirketin ürün ve hizmetlerini veya herhangi bir fikrin tanıtımını yapmak için sosyal medya kanallarının kullanılmasıdır.”

Sosyal medya ve pazarlama kavramlarını bir araya getirdiğimizde genel olarak bu tanımlamaya ulaşabiliriz. Fakat kabul gören bu tanımın biraz eksik olduğunu da belirtmekte fayda var.

sosyal medya pazarlaması nedir

Yukarıdaki verdiğimiz tanımın eksik tarafını tamamlamak istersek; şöyle bir açıklamaya başvurabiliriz: Sosyal medya marketing (pazarlama) her sosyal medya platformu için özel bir içerik oluşturma sürecidir. Dolayısıyla sosyal medya pazarlaması, dijital medya kanallarının kullanımından ziyade şirket politikası veya hedef kitle için en uygun olan sosyal ağın kullanılmasını ifade eder. Başarılı bir sosyal medya pazarlama stratejisinde en uygun sosyal ağ/dijital medya kanalı hassas bir şekilde belirlenir. Buna uygun bütçeler ayrılır; uzun ve kısa vadeli planlamalar yapılır.

  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • Youtube

Sosyal medya pazarlama sürecinde ilk etapta yukarıdaki 4 farklı sosyal medya mecrası hedeflenir. Yukarıdaki gibi 4 farklı sosyal ağlara ek olarak daha farklı sosyal medya kanalları da pazarlama amaçlı kullanılabilir. Örneğin Pinterest, Linkedin hatta çokça eleştirilen TikTok bile etkili bir sosyal medya pazarlama aracı olabilir.

Amacı Nedir?

Sosyal medya pazarlamanın amacı, geleneksel pazarlama teknikleri ile aynıdır. Amaç, bir fikri veya ürün/tanıtımı duyurmaktır. Kitlelere en kolay yoldan duyurmanın yolu da sosyal medya kanallarıdır. Günümüzdeki hemen hemen her ülke nüfusunun yarısından fazlasının internet ve sosyal medya kullandığını düşünürsek, insan davranışlarını değiştirmek için en etkili yolun sosyal medya olduğunu ifade edebiliriz.

smm amacı

Her pazarlama tekniğindeki ana hedef, potansiyel müşteriler ile bağ kurmaktır. İnsanların markaları, daha iyi anlamaları için çeşitli pazarlama yöntemleri uygulanır. Sosyal medya pazarlamasında da esas amaç budur. Herhangi bir işletme;

  • Büyüme/Genişleme
  • Günümüzdeki koşullarla rekabet etmek
  • Pazarda yer almak

için sosyal medya pazarlamasını önemli bir araç olarak kullanabilir. İşletmelere ek olarak fikri olan veya herhangi bir konuda tanıtım yapmak isteyenler için de sosyal medya pazarlaması önemli bir araçtır. Örneğin siyasi seçim dönemlerinde en çok kullanılan pazarlama stratejisi olan sosyal medya marketing, herkesin uzman yardımı almadan da kullanabileceği bir trend haline gelmiştir.

Dolayısıyla fikir, proje veya ürün/hizmetleri tüketiciler veya hedef kitle ile buluşturmanın günümüzdeki en pratik yolu sosyal medya pazarlamasıdır. Kısa sürede pazarlama beklentilerini karşılama gücü olan sosyal medya pazarlama tekniği, kitlelere ulaşmak için günümüzün iz bırakan en önemli reklam enstrümanları arasındadır. 

Nasıl Yapılmalıdır?

Sosyal medya pazarlaması ile etkili bir sonuç almak için kapsamlı bir hazırlık yapmak gerekir. Nasıl yapılmalıdır sorusuna cevap verirken her bir strateji adımı doğru bir şekilde atılmalıdır.

  1. Amaç Belirlemek

Doğru bir sosyal medya pazarlaması için ilk gereklilik, hedefin belirlenmesidir. Örneğin bir e-ticaret sitesinin hedefi satış artırmak iken; bir influencer’ın amacı ise takipçileriyle etkileşimini artırmak olabilir. Amaç belirlemek son derece önemlidir; çünkü kullanılacak sosyal medya mecrasından kampanya bütçesine kadar her süreci belirler.

  1. Hedef Kitleyi Tanımak

İkinci aşama ulaşılmak istenen kişileri belirlemektir. Hedef kitle, sosyal medya pazarlamasında her zaman öncelikli olandır. Bu nedenle hedef kitleyi belirlemek için mesajın ulaşılması istenen kitlenin hangi mecralarda aktif olarak yer aldığını tespit etmek gerekir. İyi bir sosyal medya pazarlaması için hedef kitle ve müşteri pazarlama karakterinin belirlenmesi yapılması gereken ikinci işlemdir.

  1. Temel Stratejiye Odaklanmak

Sosyal medya pazarlamasında başarıyı getirecek birden fazla yol olabilir. Önemli olan hangi metodun başarı getireceğini doğru bir şekilde belirlemektir. Örneğin web sitesine trafik çekme, sosyal paylaşım etkileşimi veya ürün satma temel stratejiler arasında yer alır. Hedef kitle ve amaç belirlendikten sonra 3. aşamada pazarlama sürecine egemen olacak yöntem tayin edilmelidir.

  1.  Doğru Sosyal Ağı Yakalamak

Sonraki aşama ise pazarlama sürecinin geleceğini belirleyecek olan sosyal medya kanalını tespit etmektir. Yapılan hazırlıklar sonucu hedef kitlenin en çok yer aldığı sosyal ağlar belirlenmelidir. Daha sonra da her bir sosyal mecra için etkili içerikler oluşturulmalıdır. Bunu yapmak için de strateji geliştirilen sosyal medya kanalını ve bu kanaldaki kullanıcı davranışlarını iyi bir şekilde özümsemek gerekmektedir.

  1. İçerik Yaratmak ve Analiz

Dikkat çekici içerik oluşturmak, sosyal medya pazarlamasının en önemli aşamasıdır. İçerikler hedef kitleye uygun olmalı ve merak uyandırmalıdır. Bunu yapmak için de düzenli olarak bu işe vakit ayırmak şarttır. Eğer stratejinin doğru olduğunu anlamak için de içerik ve paylaşımlara gelen tepkileri ölçmek gerekir. Analiz için de kullanılan sosyal medya platformunun istatistik araçları ve gönderilere gelen yorumlar kullanılabilir.

Sosyal Medyanın Dijital Pazarlamadaki Yeri

Dijital pazarlama, sosyal medya pazarlamasını da içine alan daha genel bir tanımı ifade eder. Sosyal medya, dijital pazarlama süreçlerindeki metotlardan biridir. Yarattığı etki bakımından değerlendirdiğimizde ise en etkili dijital pazarlama teknikleri arasında yer almaktadır.

dijital pazarlama ve sosyal medya

Günümüzde akıllı telefon ve internet kullanan hemen hemen herkesin sosyal medya hesabı bulunmaktadır. Bu da sosyal medya kanallarını son derece önemli reklam mecraları haline getirir. Dijital pazarlamada tüketici sadakati ve marka etkileşimi yaratmak isteyen dev markalar, sosyal medya kanalları aracılığıyla hedeflerine ulaşabilir. Tüketici ve hedef kitle tepkilerini anında ölçme fırsatı veren sosyal medya, dijital pazarlama evrenindeki etkin rolünü gün geçtikçe artırmaya devam edeceğine kesin gözüyle bakabiliriz.

Faydaları Nelerdir?

Birkaç yıl önceye kadar sosyal medya pazarlamasının tek amacı, web sitelerine trafik oluşturmaktı. Ancak sosyal medya anlayışının hayatımızın önemli bir parçası haline gelmesi, sosyal medya kanalları üzerinden yapılan pazarlama faaliyetlerini de değiştirdi.

Sosyal medya pazarlaması, artık daha faydalı hale geldi ve öngörülemeyen etkileşimler yaratma fırsatı sunuyor. Sosyal medya pazarlamasının faydalarını aşağıdaki maddeler haline ifade edebiliriz:

  • Potansiyel müşterilerle bağlantı kurmanın en kolay yoludur.
  • Müşteri ve hedef kitle davranışlarını ölçme ve değerlendirme konusunda detaylı analiz sunar.
  • İnsanlar ile kalıcı ilişkiler kurmak için en pratik yöntemler arasındadır.
  • Yeni pazarlama fikirleri geliştirme imkanı verir.
  • En hızlı ve en doğru şekilde rekabet analizi yapma olanağı tanır.
  • Dürüst ve güvenilir marka imajı yaratmak için en doğru stratejileri yaratır.
  • Düşük maliyetlidir ve reklam verenlere bütçelerini daha tasarruflu kullanma fırsatı sunar.

Etkili Bir Pazarlama Dili: Sosyal Medya

Sosyal medya, günümüzde en hızlı iş geliştirme ve reklam kampanyası üretme stratejilerinin fark yaratan bir unsuru haline geldi. Bu bağlamda tüketicilerle anlamlı bağlantılar kurmak söz konusu olduğunda sosyal medyanın etkisini görmezden gelmek mümkün değildir.

Tıpkı çevrimdışı dünyada olduğu gibi sosyal medya pazarlama başarısı da uygulanan stratejinin ne oranda doğru olduğuna bağlıdır. Başarılı bir sosyal medya pazarlaması, insanların verdiği tepki ve viral olarak yayılma ile doğru orantılıdır. Bu bakımdan sade, anlaşılır ve kitleye uygun bir iletişim dili ile yaratıcı reklam performansları, doğru sosyal medya stratejilerinin en önemli gereklilikleri olarak öne çıkmaktadır.

Weblife reklam ajansı, sizin için etkili dijital pazarlama stratejileri geliştirerek markalaşmanızı sağlar. Bizimle hemen iletişime geçin.


En Çok Okunan Yazılar

Sosyal Medya Nedir? Ne İşe Yarar?

Sosyal medya, günümüzün dijital çağında kişi veya işletmeler gibi hemen her kesim tarafından kullanılan bir sosyal ağdır...

  • 2020-11-18

Web Tasarım Nedir?

Web tasarım, bir kişi ya da kurumun internet üzerinde görünen yüzüdür. Web siteleri, kişi veya kurumlar için bir ..

  • 2020-11-18

Reklam Ajansı Nedir? Ne İş Yapar?

Reklam ajansı, işletme, kişi veya markanın tanıtım ve reklam çalışmalarını, duyuru faaliyetlerini hedef kitle ile buluşturan aracı kuruluştur...

  • 2020-11-18
Sizi Arayalım!

Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry.