Yükleniyor

 

web tasarım

SEO Taktikleri Nelerdir?

Günümüz dijital medya dünyasını göz önüne aldığımızda temel unsurlar kullanıcının bir arama sorgusu yapması ve hedeflenen sayfaya girmesi amaçlanır. Bu noktada Google gibi en popüler arama motorlarında rakiplerinden daha ön plana çıkmak isteyen web siteleri arama motoru optimizasyonu (SEO) adı verilen bir düzenleme ile arama sonuçlarında ön sıralara çıkar. SEO ile ilgili en zor kısım akıcılığıdır. Google, algoritmasını yılda 500-600 kez günceller. Bu durum, yılın her günü en az bir güncelleme olduğu manasına gelmektedir. Bu sebepten ötürü her yeni gelen güncelleme için ayrı SEO taktikleri gereklidir. Weblife Trabzon SEO ajansı olarak sizler için derlediğimiz bu makalede bazı SEO taktiklerine kolaylıkla ulaşabilirsiniz.

Etkili SEO için Performansınızı kıyaslayın

Sitenizin şu anda nasıl performans gösterdiğini bilmiyorsanız, sizi bir sonraki seviyeye taşıyacak etkili SEO için bir plan oluşturmanız neredeyse imkansızdır. Bu sebeple strateji geliştirme durumuna mevcut SEO performansınızı kıyaslayarak başlamalısınız.

  1. Temel olarak, organik görünürlük, anahtar kelime sıralaması, markalı ve markasız trafik ayrımı arasında performansı karşılaştırmanız gerekir.
  2. Markalı aramaların çoğunun işletmenize zaten aşina olanlar tarafından yapıldığı göz önüne alındığında, sitenizin markalı ve markasız trafik ayrımını anlamak, fırsatları belirlemenize yardımcı olması açısından önemlidir.
  3. Markasız trafiği artırmak, genellikle daha önce karşılaşmamış yeni kullanıcıların kazanılmasıyla uyumludur.

Rakiplerinizin SEO Stratejilerini Analiz Edin

Kendi SEO performansınızı kıyaslamak iyi bir şeydir, ancak akıllı pazarlamacılar, nerede kazandıklarını ve nerede kazanmadıklarını belirlemek için rakiplerinin SEO performansını ve stratejilerini analiz etmek için zaman ayırır. Peki, nereden başlamalı ve rakiplerinizi nasıl analiz etmelisiniz?

  • Rakiplerinizin bir listesini derleyin. Bu eylemi işletmenizin yaptığı daha geniş rakip araştırmalarından yapabilirsiniz.
  • Bu araştırmalar, sıralama için kullanmanız gereken içerik türünü belirlemenize yardımcı olabilir.
  • Büyük ölçüde blog içeriği mi, ürün ve kategori sayfaları mı yoksa trafik çeken diğer içerik türleri mi olduğuna özellikle dikkat edin, çünkü bu, ikiye katlama fırsatlarını belirlemenize yardımcı olabilir.

Rakiplerinizin belirgin bir şekilde sıralandığı ve sizin olmadığınız anahtar kelimeleri belirleyin. Anahtar kelime araştırmasını incelerken bu konuyu derinlemesine inceleyecek olsak da bu, hangi rakiplerin hangi anahtar kelimeler için performans gösterdiğini anlamanıza yardımcı olmak için bu aşamada üstlenmeye değer bir alıştırmadır.

 

Hedeflerinizi ve KPI'larınızı Belirleyin

Hedefler ve KPI'lar (Key Performance Indicator – Anahtar Kelime Göstergesi) belirlemek, SEO stratejisi oluşturmanın en önemli ve en kritik noktalarından biridir. Nereye varmak istediğinizi bilmeniz gerekir, böylece hem oraya ulaşmak için bir eylem planı oluşturabilirsiniz hem de başarınızı ölçebilir ve hedeflerinize ne zaman ulaştığınızı bilirsiniz. Fakat, hedefler ve KPI'lar arasındaki farkı belirlemek oldukça önemlidir.


En Çok Okunan Yazılar

Sosyal Medya Nedir? Ne İşe Yarar?

Sosyal medya, günümüzün dijital çağında kişi veya işletmeler gibi hemen her kesim tarafından kullanılan bir sosyal ağdır...

  • 2021-01-29

Web 4.0 nedir? Özellikleri Neler?

Web 1.0 kavramı, World wide web teknolojisinin dizayn edildiği ilk seviyedir. 1995 yılı, bu aşamanın başladığı yıl olarak bilinmektedir.

  • 2021-01-29
Sizi Arayalım!

Strateji Geliştirme, Markalama, Grafik Tasarım, İçerik Oluşturma, Sosyal Medya Pazarlama ve Dijital Pazarlama Yönetimi , Web Sitesi Tasarım, Dijital Medya Planlama ve Satın Alma konularında bizlerden destek alabilirsiniz.