Yükleniyor

 

seo

Organik Trafik ve Organik Arama Nedir?

Web siteleri için organik trafik adından da anlaşılacağı üzere organik arama sonucunda siteye yapılan girişleri ifade eder. Google Analytics, bir arama motoru sonucu sitenize gelen trafiği, ücretli reklam veya sizinkine bağlanan başka bir site gibi diğer yönlendirme kanallarından gelen trafikten ayırdığını belirtir. Raporlarınızda bu trafik segmentine organik arama trafiği denir.

seo nedir

Organik Trafik ve Organik SEO?

Bazı insanlar organik arama trafiğini Organik SEO (arama motoru optimizasyonu) olarak adlandırır. Organik SEO, organik arama motoru sonuç sayfalarında (SERP'ler) doğal bir yerleşim elde etme süreçlerini tanımlamak için kullanılan ifadedir. Organik arama trafiğiyle ilgili en büyük zorluk, Google ve diğer arama motorlarının, siz farkında bile olmadan SEO çalışmalarınızı etkileyebilecek algoritmaları sürekli olarak değiştirmesi ve uyarlamasıdır.

Sayfa optimizasyonu ve anahtar kelime analizi öncesinde, sonrasında veya sırasında sayfalarınızın dizine eklendiğinden emin olun. Sayfalarınızın gerçekten dizine eklendiğinden emin olmak için "site:websiteniz.com"u kullanarak hızlı bir Google araması yapın. Site güncellemeleri yapıyorsanız, hatta temel sayfa değişiklikleri yapıyorsanız, Google'ın bu sayfaları yeniden taraması ve ardından yeniden dizine eklemesi gerekir. Birkaç hafta sonrasına kadar istikrarsız sıralamalar yaşamak doğaldır ancak endişelenmeyin zira zaman çerisinde linkleriniz dizine eklendikçe daha sağlıklı sonuçlar alacaksınız.

 

Organik Arama Trafiği En İyi Uygulamaları

Organik SEO için kullanılan tekniklerin bazı örnekleri arasında anahtar kelime fırsatı ve anahtar kelime sıralaması, back-link, bağlantı popülerliğini artırmak için bağlantı oluşturma ve salt okuyucular için alakalı içerik yazma sayılabilir. Bazen kullanıcılar satın alma kararı vermek için kullandıkları anahtar kelime öbeklerini değiştirir. Ne aradıklarını anlayabilmeniz için daha iyi anahtar kelime araştırması yaptığınızdan emin olmanız gereken yer burasıdır. Bunu yapmanın birçok yolu vardır. Bunlardan birkaçı:

  1. AdWords,
  2. SEMRush,
  3. Moz

Bu gibi bir araç kullanarak rakiplerinizin neye göre sıralandığını ve onlar için neyin işe yaradığını belirleyebilirsiniz. İlk olarak, AdWords verilerine bakın. Burada anahtar kelime planlama aracını kullanabilir ve mevcut anahtar kelimelerinize dayalı olarak Google'dan fikir alabilirsiniz. AdWords genellikle sürekli olarak yeni anahtar kelime öbekleri denediği ve test ettiği için, SEO ekibinin bilmediği kalıpları veya eğilimleri belirlemek için Trabzon Web Tasarlama firmamızdan destek alabilir ve profesyonel bir şekilde istatistiklerinizi iyileştirebilirsiniz.

 


En Çok Okunan Yazılar

Sosyal Medya Nedir? Ne İşe Yarar?

Sosyal medya, günümüzün dijital çağında kişi veya işletmeler gibi hemen her kesim tarafından kullanılan bir sosyal ağdır...

  • 2021-01-29

Web 4.0 nedir? Özellikleri Neler?

Web 1.0 kavramı, World wide web teknolojisinin dizayn edildiği ilk seviyedir. 1995 yılı, bu aşamanın başladığı yıl olarak bilinmektedir.

  • 2021-01-29
Sizi Arayalım!

Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry.