Yükleniyor

Her işletme, Google’da görünürlük kazanmak için farklı yol ve yöntemleri deniyor. Reklam kampanyalarından blog yazılarına kadar geniş dijital pazarlama stratejileri, her gün daha da önem kazanıyor. İşletmelerin Google’da kolay ulaşılabilir olmaları, pek çok açıdan önemli avantajlara karşılık gelmektedir.

İşte bu imkanı tanıyan araçlardan biri de Google Benim İşletmem uygulamasıdır. Google Benim İşletmem nedir ve işletmelere sağladığı faydalar nelerdir? Rehberimize göz atarak siz de işletmenizi Google’da öne çıkarabilirsiniz.

Google Benim İşletmem Nedir?

Google Benim İşletmem uygulaması, her işletme organizasyonun kullanabileceği oldukça değerli sayılabilecek etkili bir araçtır. Etkili olmasının nedeni, işletmelere olan faydasından kaynaklanmaktadır. Sağladığı faydalara az sonra değineceğiz ancak öncelikle bu uygulamanın net bir tanımını yapmakta fayda var.

Google Benim İşletmem uygulamasını –diğer adıyla Google My Business- bir işletme profili olarak düşünebiliriz. Bir işletmenin profili dendiği zaman;

  • İşletme adı
  • İşletmenin konumu
  • İşletme sektörü
  • İşletmenin çalışma saatleri

gibi temel bilgiler akla gelir. İşte Google Benim İşletmem uygulaması, bu konuda müşterilere bilgi verir. Bilgi verme işlemini Google üzerinden yapar; bir kişi işletmenin Google My Business profilini ziyaret ederse yukarıda bahsettiğimiz bilgilere hemen ulaşır.

Google Benim İşletmem uygulaması, aynı zamanda müşteri yorumlarını yönetme imkanı da verir. Müşteri yorumlarına Benim İşletmem aracı ile cevap verilebilir ve kullanıcı memnuniyeti hızlı bir şekilde sağlanabilir. Diğer yandan isteyen işletmeler, My Business profillerine fotoğraf ekleyerek görünürlüklerini artırabilir.

Google My Business, işletme profillerini Google Haritalar ve arama sonuçlarında görünürlük kazandıran bir uygulamadır. Bu haliyle bile oldukça faydalı bir araçtır fakat bu uygulamayı daha da önemli hale getiren optimize edilebilmesidir. İşletmeler, çalışma faaliyetlerinde herhangi bir değişiklik olduğunda My Business profillerini güncelleyebilir. Müşteri yorumlarına anlık cevap verilebilir ve hedef kitle ile iletişimi oldukça etkili hale getirebilir.

Amacı ne işe yarar?

Uygulamanın amacı, genel anlamda işletmelerin müşterilerine daha kolay ulaşma olanağı tanımasıdır. Bunu yapma imkanı verirken ayrıntılar üzerinde durur. İşletmeler de kendilerini ve güncel uygulamalarını müşterilerine anında duyurma imkanına sahip olur. Bu açıdan önemli bir reklam aracı olma potansiyeli taşır. Her işletme, Google My Business profili ile önemli bir reklam kozu elde eder. Benim İşletmem uygulaması, şirketlerin günlük reklam yönetimleri için harcadığı eforu azaltır. Doğru oluşturulmuş bir işletme profili, müşterileri ve hedef kitleyi kolayca etkileyebilir.

google benim işletmem

Google Benim İşletmem aracının önemli avantajlarından biri de ücretsiz olmasıdır. Her işletme, Google üzerinden kendine ait bir profil tesis edebilir. Dolayısıyla Benim İşletmem uygulaması, Google servislerini kullanan şirketlere ücretsiz reklam yapma imkanı verir.

Herkese açık olan Benim İşletmem uygulamasını kullanmak için bir işletmeye sahip olmak yeterlidir. Bu açıdan son derece kolay ulaşılabilirdir. Kayıt ve profil oluşturma aşamasının ardından her şirketin pratik bir şekilde kullanabileceği bir reklam / tanıtım yöntemi olma işlevi görür.

Nasıl Kayıt Olunur?

Google Benim İşletmem servisine kayıt olmak için bir Google hesabınızın bulunması gerekir. Eğer yoksa işletmenize ait bir gmail hesabı açın ve business.google.com adresine tıklayın. Bu sayfada

  • İşletme adını
  • İşletme adresini
  • Telefon numarası
  • Kategori

bölümlerini doldurun. Bilgilerinizi doğru ve eksiksiz verdikten sonra doğrulama yöntemini seçin. İşletme hesabınızı aşağıdaki yöntemlerden birini tercih ederek onaylayabilirsiniz.

  • Posta
  • E-Posta
  • Telefon
  • Anlık veya Toplu Onay

İşletmenizin profil bilgilerini onayladıktan sonra artık MY Business hesabınıza kavuşabilirsiniz. Bundan sonra işletme faaliyetlerinize göre bilgilerinizi güncelleyebilir, müşterilerinizle etkileşim halinde kalabilirsiniz.

Avantajları neler?

Google Benim İşletmem uygulamasının avantajlarını ayrıntılı bir şekilde ele alırsak; aşağıdaki maddelere yer verebiliriz:

  • İşletmelere önemli bilgilerini yönetme ve optimize etme fırsatı sunar.
  • İşletme ve şirketler, çalışma saatlerini, açık adreslerini vb. temel bilgileri müşterilere kolayca ulaştırır.
  • Müşteriler ile etkileşimi artırmak için etkili bir araçtır. İşletmeler, müşteri yorum ve önerilerini My Business uygulaması ile hemen öğrenebilir ve yorumlara hızlı bir şekilde geri dönüş yapabilir.
  • Şirketler, Benim İşletmem profillerine fotoğraf ekleyerek etkileşimi daha da artırabilir. İstatistiklere göre Google aramalarında fotoğraf ile müşterilerin karşısına çıkan işletmeler, daha çok tercih edilmektedir.
  • Benim İşletmem uygulaması, şirketler için önemli bir ölçüm aracıdır. Şirketler, Benim İşletmem uygulaması ile insanların karşılarına hangi kanallar aracılığıyla çıktıklarını öğrenebilir. Örneğin kaç kişinin direkt Google aramalarından ya da görsellerden işletmeye ulaştıklarının bilgisine kolayca ulaşılabilir.
  • Google Benim İşletmem uygulaması, şirketinizin online varlığını iyileştirecek SEO çalışmaları için de önemlidir. My Business profili ile işletmenizin Google arama sonuçlarındaki performansını olumlu hale getirebilirsiniz.

Benim İşletmem uygulaması aynı zamanda bir kampanya aracı olarak da kullanılır. İşletmeler, istatistikleri değerlendirerek akıllı kampanyalar düzenleyebilir ve bunun sonucunda da müşteri sayısını artırabilir. Google Benim İşletmem uygulamasının sunduğu avantajları yukarıdaki gibi özetleyebiliriz.

Google Benim İşletmem ile Müşterilerinize Hemen Ulaşın!

Potansiyel müşterilerinizin dikkatini çekmenin en iyi yöntemlerinden biri Google Benim İşletmem uygulamasıdır. En çok kullanılan arama motoru Google’da görünür olmak, işletmeniz için oldukça verimli sonuçlar verecektir. Google Benim İşletmem uygulamasına ücretsiz kaydolarak hem dijitaldeki görünürlüğünüzü hem de müşteri sayınızı kısa zamanda artırabilirsiniz.


En Çok Okunan Yazılar

Sosyal Medya Nedir? Ne İşe Yarar?

Sosyal medya, günümüzün dijital çağında kişi veya işletmeler gibi hemen her kesim tarafından kullanılan bir sosyal ağdır...

  • 2021-01-29

Web 4.0 nedir? Özellikleri Neler?

Web 1.0 kavramı, World wide web teknolojisinin dizayn edildiği ilk seviyedir. 1995 yılı, bu aşamanın başladığı yıl olarak bilinmektedir.

  • 2021-01-29
Sizi Arayalım!

Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry.