Yükleniyor

2020 yılı birçok kişi tarafından milat olarak değerlendiriliyor: 2020’den sonra hiçbir şey eskisi gibi olmayacak! Bu görüşün altında yatan muhtelif sebepler var. Koronavirüs salgını gösterdi ki daha farklı bir dünya var olabilir ve bu yeniçağa artık çok yakınız.

dijital pazarlama trendleri

İşletmelerin evden çalışmaya geçmesi, e-ticaretin yükselişi, dijital dünyaya olan ilgi ve güvenin artışı 2020 yılının altını kalın bir şekilde çizdiği önemli farkındalıklar arasında yer aldı. 2021’de ise değişim rüzgarını arkasına alan yeni anlayışları durdurmak çok zor gibi görünüyor.

Yeni bir dönemin kapısını aralayan 2020’nin ardından 2021, bir önceki yılın açtığı yeni perspektiften ilerlemeye devam mı edecek? 2021 yılında bizi bekleyen dijital pazarlama gündemi ve gerçekleşme ihtimali yüksek olasılıklar için bize eşlik edin.

Eşitlik ve Pazarlama İlişkisi

2020’ye damga vuran olaylardan biri de ırkçı hareketlerin toplumsal seviyede yarattığı buhrandı. ABD’de meydana gelen polis şiddeti ve Şampiyonlar Ligi maçında Başakşehir yardımcı antrenörüne yapılan davranış, gerek spor dünyasında gerekse kamusal alanda bir milat oldu. Halkın ve kanaat önderlerinin ırkçılığa gösterdiği tepki, artık daha eşit bir dünyanın kapısını aralarken tepkiler pazarlama dünyasında da yer buldu.

Örneğin birçok işletme kampanyalarında ırkçılık karşıtı simgesel ikonlar ile pazarlama dünyasında yer aldı. En önemlisi de tüketicilerin bu tarz kampanya düzenleyen işletmelere gösterdikleri olumlu tepkilerdi. Dolayısıyla 2021 yılındaki pazarlama dünyasında eşitlik ve adalet kavramları, her zamankinden daha fazla önem kazanacak gibi görünüyor.

Veri Gizliliğinin Önemi Artacak

2020’ye kadar veri gizliliği ile ilgili net bir duruş sergilemeyen firmalar, 2021 yılıyla birlikte çok daha hassas olacağa benziyor. Kullanıcıların bilgilerini paylaşmayan ve veri gizliliğini önemsediğini belli eden işletme ve firmalar, 2021’de daha da ön plana çıkacak. Son olarak patlak veren Whatsapp gizlilik sözleşmesi, 2021 ve sonrasının veri gizliliği konusunda nasıl bir yıl olacağının işareti.

Pazarlamada Kullanıcı Bilgileri Gizliliği Ön Plana Çıkacak

Veri gizliliğinin artan ivmesi, pazarlama faaliyetlerinde de önemli bir kriter olacak. Birçok dijital medya ve sosyal medya kanalı, pazarlama faaliyetlerini sürdürmek için kullanıcıların kişisel bilgilerini kullanıyor. Tüketiciler ve sosyal medya kullanıcıları, artık bu durumun farkında. Dolayısıyla kullanıcılar, kişisel bilgilerini koşulsuz şartsız alan sosyal medya platformlarında ayak izlerini bırakmama konusunda kararlı. Bu da şeffaf ve dürüst davranan ve de kullanıcıların özel bilgilerine saygı gösteren sosyal medya kanallarının pazarlama açısından daha başarılı olacağını gösteriyor.

Online ve Canlı Yayınların Yükselişi

2020 yılında tüm dünyayı tesiri altına alan koronavirüs pandemisi, milyarlarca insanı eve kapattı. Bunun sonucunda bilgi alma ihtiyacı çeşitli platformlarda yapılan online ve canlı yayınlarla başarılı bir şekilde giderildi. Birçok kurum canlı video uygulamalarından seminerler düzenledi, eğitim kurumları aynı şekilde dijital kanallar aracılığıyla milyonlarca insana dersler anlattı. Dolayısıyla bundan sonra evde oturmak, aynı zamanda da çalışmak anlamına gelecek. Şirketlerin önemli bir kısmının koronavirüs salgını geçse dahi evden çalışmaya devam edeceği düşünülüyor.  

Artan Çevre Duyarlılığı

2020 yılı artan nüfusun yol açtığı birtakım endişelerin yükselmesine neden oldu. Dünya nüfusu her yıl artıyor ve insanlara yeni yaşam alanları gerekli. Durum böyleyken çevrenin hor kullanılması, gelecekteki kaynakların verimsiz olacağı endişesi daha da artıyor.

Covid-19 salgını ile birlikte tüm insanlık olarak değerini anladığımız kavramlardan biri de geri dönüşüm oldu. İsraf, çok yakın bir gelecekte verimsizlik ve kıtlık doğurabilir. 2021 ve 2020 kehanetleri arasında kıtlığın da bulunduğunu unutmamak lazım.

Dolayısıyla geri dönüşüme önem veren ve kaynaklarını ve de çevreyi verimli kullanan işletmeler, bir adım daha önde olacak. Tüketicilerin güvenini ve takdirini kazanma yarışında çevre duyarlılığı, işletmelerin fark yaratacağı en önemli özellikleri arasında yerini alacak.

Mobil Çağ

Dijital dünyayı artık özümsedik. Çok kısa bir geçmişe sahip olsa da internet ve bilgisayarsız bir hayat düşünmek neredeyse imkansız. Akıllı telefonlar aracılığıyla cebimize yerleşen internet ve bilgisayar teknolojileri, mobil dünya projesini birkaç yıl önce başlattı. Ancak 2021 yılı, mobil teknolojilerin daha çok hissedildiği bir yıl olarak tarihteki yerini alacak.

Pazarlama dünyası mobil cihazlara uyum sağlamak için yeni çalışmalara imza atıyor. Mobil ekranlara uyumlu olarak reklamlar, mobile optimize edilen yeni kampanyaları 2021 yılında daha da göreceğiz. Şu ifadeyi kullansak yanlış olmaz: Mobil platformlar için proje geliştiren işletme ve firmalar, rakiplerini geride bırakmayı başaracak.

Başarının Anahtarı: Güven ve Dürüstlük

Algoritmalar, otomasyon, dijital dönüşüm şüphesiz ki günümüzün en önemli gereklilikleri arasında. İletişim ve bilgiye ulaşım son derece hızlı; tam da moderniteden beklendiği gibi… İşlemlerin gerçekleşme hızı ve bilgiye erişim, ne kadar hızlanırsa hızlansın değişmeyen tek şey, güven hissiyatı olacak. Tüketiciler, geçmişteki alışkanlıklarını bir kenara bırakarak güvenini zedeleyen marka ve işletmelerden uzak durmaya devam edecek. Tüketicilerin bu tutumu, dev markalar dahil tüm markaları dürüst davranmak zorunda bırakacak. Hizmet sektörü ne olursa olsun her işletme, 2021 ve sonrasında tüketici güvenini kazanmak için uzun soluklu bir rekabete girecek.

Siz de dijital Dünyaya ayak uydurun

İşletmenize özel dijital pazarlama stratejileri ile siz de yenilikçi teknolojik düzene ayak uydurun! Reklam ajansımızla iletişime geçerek size özel planlama ve stratejilerimizden faydalanın.


En Çok Okunan Yazılar

Sosyal Medya Nedir? Ne İşe Yarar?

Sosyal medya, günümüzün dijital çağında kişi veya işletmeler gibi hemen her kesim tarafından kullanılan bir sosyal ağdır...

  • 2021-01-29

Web Tasarım Nedir?

Web tasarım, bir kişi ya da kurumun internet üzerinde görünen yüzüdür. Web siteleri, kişi veya kurumlar için bir ..

  • 2021-01-29
Sizi Arayalım!

Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry.